myślałem o czymś w stylu ducata ale to za duże i chce jeździć na wakacje z dziećmi oraz do normalnego funkcjonowania potrzebne (AUTO NA CO DZIEŃ), myślę o:
- toyota sienna (podobno bardzo udany van - bez usterkowy zawieszenie usa...)
- chevrolet voyager (nie znam wogóle)
- mercedes viano (ale podobnno ciągle się psuje)
- s-max ?
ogólnie samochód dla rodziny 2+2 do którego po wyjęciu siedzeń mają się zmieścić 2 motory (czyli przestrzeń ładunkowa 220cmx170-180cm) co polecacie!
aaaa no kasa do 40K max
Do s-max nie wiem czy Ci wejdą te dwa motory.
toyota sienna wygląda obrzydliwie :|
chevrolet voyager też nie wiem czy pomieści motory
viano gnije bo to to samo co vito (no prawie) ale największy z wymienionych
Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
A ford galaxy?
Wyższe to niż S-max.
A może kup lepiej sobie coś do jeżdżenia i wożenia rodzinki byle miał coś pod maską a na motory przyczepkę.
Za 2-3 tyś kupisz już typową do przewozu moto.
Nie wiem jakie moto chcesz wozić. Ale tak czy siak masz wtedy czysto, dobrze zabezpieczone sprzęty (mocowanie) a kurtki, buty, kaski itp do bagażnika wrzucasz w jakieś większe pudło.
Nie ma ryzyka, że coś się ubrudzi w aucie, że paliwo pocieknie i będzie śmierdziało itp historie.
myślałem o czymś w stylu ducata ale to za duże i chce jeździć na wakacje z dziećmi oraz do normalnego funkcjonowania potrzebne (AUTO NA CO DZIEŃ), myślę o:
- toyota sienna (podobno bardzo udany van - bez usterkowy zawieszenie usa...)
- chevrolet voyager (nie znam wogóle)
- mercedes viano (ale podobnno ciągle się psuje)
- s-max ?
ogólnie samochód dla rodziny 2+2 do którego po wyjęciu siedzeń mają się zmieścić 2 motory (czyli przestrzeń ładunkowa 220cmx170-180cm) co polecacie!
aaaa no kasa do 40K max
Do sienny, voyagera, s-maxa - wejdą ci dwa motory, ale to będa raczej motory "pocket-bike", bo upchanie w każdym z nich choćby dwóch Aeroxów to już będzie wyzwanie.
myślałem że się położy plandekę i będzie OK
teraz skodilakiem ciągnę przyczepkę - jak się przejechałem ducatem z motorkami w środku to całkowicie inny komfort jazdy - nie trzeba cały czas obserwować przyczepki nic nie szarpie itd.
W sumie patrzyłem też na forda galaxy - za ~35k można już kupić z 2010 roku
rozglądam się dalej - parcia nie ma bo jest czym jeździć
Jak nie masz luzów na kuli i rozklekotanej przyczepy to nic nie stuka, nic nie lata.Bo nie ma prawa. Jak będziesz to targał CC 700 to pewnie będzie męka ale jakimkolwiek przyzwoitym osobowym z sensowną mocą bedzie OK.
Ciągam quada 350 kg na zwykłej DMC 750 kg 1-osiówce astrą 3 i idzie jak po sznurku.
Nic nie szarpie, nie stuka nie "ciągnie się"
Ale j/w nie mam brudu, smrodu i każdorazowego sprzątania.
Ale każdego wybór.
Bez sensu dla mnie jest kupować dostawczaka tylko ze względu na motory (chyba , że się nimi handluje) i męczyć potem rodzinkę wątpliwym komfortem codziennej eksploatacji.
Podobnie żal zwyczajnie mi byłoby kupować galaxy czy S-maxa za 40-50 koła i pakować do niego śmierdzące i brudne sprzęty.
Ale każdy jeździ jak i czym chce.
Jak bym miał pogodzić zarobkowe wożenie motocykli i codzienne wożenie rodziny to bym kupił
Renault Traffic/Opel Vivaro z zabudową holenderską czyli z profi przegrodą i siedzeniami na 5 osób.
Dlaczego to?
W miarę normalne gabaryty, kwadratowa, pojemna przestrzeń bagażowa, typowy i tani w częściach. No i 1/3 tańszy w zakupie niż np. T5 czy wspomniane Viano.
tomcy, do pomysłów kazika podłącze zbliżone gabarytowo i cenowo autko jeszcze: Fiat Scudo w długiej wersji z dobrym i mocnym multijetem na pokładzie. Tylko chyba nie ma wersji z przegrodą, ale do longa motorki wejdą
nie jeżdżę zarobkowo z motorami tylko dla przyjemności 4-5 razy w roku
chciałem połączyć gabaryty z możliwością wyjazdu na 2 tygodnie pod namiot
jeżdżę octavią 1.6 115km z przyczepą i po prostu szarpie czuję się że jedzie się z przyczepą (dwa moto to około 400kg) - o wile większy komfort jest furgonem
dlatego jest ten temat żebyście pomogli mi w wyborze - bo się zastanawiałem czy będzie śmierdzieć benzyną mimo tego że położę plandekę itd.
Fiat ducato/Renault Traffic/Opel Vivaro - właśnie takie rozwiązanie brałem na początku ale wydawało i się że komfort podróżowania będzie niski - chodzi mi głównie o dzieciaki
tomcy, ja będę uparcie przy swoim.
Zastanów się.
Jeśli kupisz Vana rodzinnego zamiast jakby tu nie czarować...dostawczaka z siedzeniami i większa ilością plastiku i byłby on (musi być) z mocniejszym motorem to odczucia z jazdy z przyczepą przez większa masę pojazdu i silnik będą lepsze.
Pytanie jest takie:
Czy lepiej znieść 4-5 x do roku te podróż z przyczepą? Nawet tą skodzinką Twoją co czuje te przyczepę, czy codziennie znosić wątpliwej jakości komfort podróżowania jakby nie patrzeć jednak dostawczakiem?
Ja wolałbym na co dzień jeździć komfortowo autem rodzinnym a nie troszkę ładniejszym ale zawsze dostawczym z siedzeniami.
Wybór wydaje się prosty.
Zależy co wolisz.
tomcy, Ducato? lepiej Scudo, Ducato to już typowy dostawczak jest i za duży dla Twoich potrzeb. Alonzo_, też mi się tak wydaje, że te 4/5 razy w roku to chyba bezsensu kupowanie takiego auta. Lepiej przewieźć na przyczepce, bo przecież plandeka nie uchroni przed smrodem.
Ode mnie kolo kupił moje stare Scudo z 98 roku, bo ma crossowy motor i wymontował siedzenia i używa auta tylko do tego.....że w weekend wozi motor w teren....bo też nie lubi przyczepki. Ale on ma też osobówkę nacodzien. Ale to auto miało nawet gume na podłodze, bardzo prosto zmywalne.
Nowsze Scudo czy Vivaro z najmocniejszym dieslem i gangiem 6 to bardzo przyzwoite auta i wiele osobówek się chowa w osiągach, bo taki fiacior ma 165 ps, a jak walniesz chipsa to masz koło 200. Za cenę dużo mniejszą niż T5 cy Viano. No i hak też możesz zamontować, bo osobiście bym do środka motoru nie włożył do wersji np. "Panorama", a doki Sprintera czy T5 chyba nie chcesz kupować i montować motory na pakę....Zostaje przyczepka według mnie lub stare/tanie auto do wożenia motorów, jak zrobił kupujący ode mnie stare Scudo, w celach weekendowych/wakacyjnych. Bo autko kompletnie bezawaryjne było.
Fiat ducato/Renault Traffic/Opel Vivaro - właśnie takie rozwiązanie brałem na początku ale wydawało i się że komfort podróżowania będzie niski - chodzi mi głównie o dzieciaki
Traffic/Vivaro - w wersji "holenderka" i z lepszym wyposażeniem - jeździło mi się lepiej niż niejednym osobowym.
Jaka jest długość paki w takiej zabudowie, zmieści się tam moto ? Jest możliwość powiększenia paki w razie potrzeby czy trzeba by rozbierać tę zabudowę ? Auta muszą być naprawdę niezłe skoro tyle tego śmiga na zachód przewożąc ludzi do pracy.
Było szybkie
2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
163HDI HYDRACTIVE 3+
Jest wycieczkowóz
VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG
Jaka jest długość paki w takiej zabudowie, zmieści się tam moto ? Jest możliwość powiększenia paki w razie potrzeby czy trzeba by rozbierać tę zabudowę ? Auta muszą być naprawdę niezłe skoro tyle tego śmiga na zachód przewożąc ludzi do pracy.
W "holenderce" zabudowę można zdemontować, ale to jest raczej karkołomne - po prostu trzeba się najebać bo to nie jest blaszana ścianka, tylko trójwymiarowa wytłoczka z tworzywa sztucznego do której masz zabudowaną normalną kanapę dla trzech osób z zagłówkami, pasami itp.
OLX.pl to darmowe ogłoszenia lokalne w kategoriach: Praca, Dom i Ogród, Elektronika, Moda, Rolnictwo, Zwierzęta. Dla Dzieci, Sport i Hobby, Muzyka i Edukacja, Usługi i Firmy. Szybko znajdziesz tu ciekawe ogłoszenia i łatwo skontaktujesz się z ogłoszeniodawcą. Na OLX.pl czeka na Ciebie m.in. praca biurowa, mieszkania, pokoje, samochody. Jeśli chcesz coś sprzedać - w prosty sposób dodasz ogłoszenia. Chcesz coś kupić - tutaj znajdziesz ciekawe okazje, taniej niż w sklepie. A wszystkie te ogłoszenia bez konieczności zakładania konta. Sprzedawaj po sąsiedzku na OLX.pl
Poza tym masz to zazwyczaj uszczelnione dookoła silikonem.
W Vivaro/Traffic w wersji long - z tego co pamiętam masz ponad 2m paki - ok. 2,1m, w krótkim może być ok. 1,8-1,9m. Z resztą zalezy od typu zabudowy -bo jedna będzi taka, że kolana pod broda trzeba trzymać a druga odsunięta tak, że luzu na nogi będzie sporo.
kazik4x4, chora cena tej zabudowy w ogłoszeniu i to jeszcze bez montażu.... :roll: wiem, że to poglądowe, ale cenowo przeginają, jak auto warte 30 pare pewnie.
Taki traffic to chyba nie głupia opcja
Moze wlasnie czuc ta przyczepe bo woz jest za slaby. Ja przyczepe na ktorej jest z 500kg jak ciagne za A6 to praktycznie nie czuje. A w 105KM to jednak bylo ja czuc jak raz jechalem.
No i problem z przyczepa taki ze jednak mamy ograniczenia predkosci.
kazik4x4, chora cena tej zabudowy w ogłoszeniu i to jeszcze bez montażu.... :roll: wiem, że to poglądowe, ale cenowo przeginają, jak auto warte 30 pare pewnie.
Taki traffic to chyba nie głupia opcja
Idiotów nie sieją tylko się rodzą. A ten link wkleiłem bo mi wyskoczył w "grafikach" jako pierwszy.
tomcy, a ja zaproponuję zgoła odmienne rozwiązanie:
Kup Ty sobie chłopie jakąś fajną, wygodną osobową maszynę do jeżdżenia na co dzień, a do wożenia motocykli te kilka razy w roku to sobie wynajmij na kilka dni auto dostawcze z wypożyczani. Gwarantuję Ci, że to będzie najlepsze rozwiązanie...
Tez sie nad tym zastanawiałem - tylko cena wynajmu jest dosc wysoka - lepij juz szukac ofert gdzie ludzie zabieraja cie z moto okolo 1k pln, jak jade z przyczepka to calosc na glowe 300
Moze tez pomysle czyms starszym tylko do jezdzenia z moto
Tez sie nad tym zastanawiałem - tylko cena wynajmu jest dosc wysoka
Nie wiem na ile dni potrzebujesz auto, ale ja bez problemu znalazłem ofertę wynajmu średniego furgona (typu Traffic) za 200zł/dzień. Jak będziesz potrzebować auta na raptem 10 dni w roku, to koszt wynajmu zamknie się kwotą 2kzł...
Przy takim wydatku utrzymanie własnego dostawczaka kosztować będzie więcej.
Lat temu kilka kiedy parałem się jeszcze sprzedażą samochodów to klientowi z podobnymi potrzebami sprzedałem Nissana Navarę. Wiem, że planował kłaść klapę i w ten sposób przewozić motory. Czy i jak mu się to udało - nie wiem.
Komfort w tego typu samochodach względny (zakładam, że lepszy niż w Ducato) a i wyposażenie z pkt. widzenia komfortu bardzo dobre. Plus za napęd 4x4.
Taka tylko luźna propozycja.
Komentarz